понеділок, 4 березня 2013 р.


Наша педагогічна філософія
            Кожен урок повинен бути осмислений педагогом як подарунок дітям.
Ш.А.Амонашвілі                         
Вчитель… Наче актору, йому доводиться програвати та проживати велику кількість ролей. Тому що сцена для нього – це саме життя. Всі очі обернені до нього. В них – очікування. І не страх перед викликом. В очах – очікування дійства, готовність до пізнання нового, спрага до магії відкриття. Він – і наставник, і порадник, і критик. Тільки на відміну від актора, у нього не має права на помилку. Занадто дорогою може виявитися її ціна – ціна дитячої довіри.

  Існує таке порівняння: дитина, як дзеркало, вона відображає любов, але не починає любити першою. Якщо дітей обдаровують любовю, вони повертають її. Якщо їм нічого не дається, їм немає чого повертати. Мабуть, легко любити тоді, коли вони слухняні, виконують всі вимоги і «відповідають очікуванням». Але ідеальних людей не існує, а досконалість – поняття абстрактне. А діти – завжди діти. Любити їх – це приймати такими, якими вони є, допомагати їм стати кращими, запалювати світло в їх серцях.
         Урок іноземної мови у школі, можливо, один із самих складних і самих цікавих. Ми вчимося думати і висловлювати свої думки іншою мовою, обговорюємо різні питання, сперечаємося, висловлюємо свою точку зору.
         Вчитель іноземної мови – людина, яка проникла в таємниці іншої культури і несе часточку цієї культури іншим. Він дає дітям знання, знайомлячи з традиціями, звичаями, менталітетом представників країни, мова якої вивчається, звертаючи увагу учнів на відмінності та подібності, формуючи при цьому своєрідну картину світу мовної особистості. Але при цьому він сам не перестає вчитися. Вченими доведено, що ми засвоюємо 10% з того, що прочитали, 20% з того, що почули, 30% з того, що бачили, 50% з того, що з того, що бачили і чули, 70% з того, що обговорювали з іншими і, нарешті, 90% з того, чому вчимо інших. Тому ми іноді пропонуємо учням «вести» етапи уроків самостійно і потім просимо обмінятися враженнями. Без сумніву, те, що пережите, «пропущене через себе», знаходить відгук у серцях дітей. І в професії учителя, можливо, саме головне те, що вчитель відчув сам. Досвід, яким він володіє, насправді можуть засвоїти його діти. Можливо, дехто з цим не згодиться. Але фраза про справжнього вчителя: “ A really good teacher must know everything about his subject and something abut everything” справді відповідає нашому кредо. І, дійсно, знайомлячись з дітьми, ви не припускаєте, що вони запитають у вас правило утворення множини іменників, чи що означає Present Simple. Звісно, вони звернуть увагу на вашу зовнішність, попросять вас представитися, розповісти про себе. Це своєрідний тест, з допомогою якого учні зясовують для себе важливі речі, приглядаються, розмірковують, аналізують по-своєму. Потім приймається рішення з приводу того, на якому рівні буде будуватися спілкування. Чи зможемо ми потоваришувати, довіряти один одному, ділитися радістю чи смутком, чи просто чим-небудь?
         Залишаючись з учнями один на один у класі, ти розумієш, скільки ще треба знайти, прочитати, проаналізувати. І починається болісний безкінечний пошук. Іноді родзинки, тонкощі, придумки приходять в голову наче нізвідки. Але ти розумієш, чого коштує навіть один успішний урок.
         Ми, вчителі шкільного методичного обєднання, знаємо і любимо свій предмет, нам цікаво готуватися до своїх уроків, знаходити нові методи і впроваджувати нові технології. Вторгнення комп’ютерів та ІКТ в освітню систему влило якийсь новий струмінь у викладання іноземної мови і ми із задоволенням їх засвоюємо і активно застосовуємо на своїх уроках. Ми намагаємося робити все для того, щоб наші учні не тільки знали основи граматики іноземної мови, культуру народу, але і допомогти кожному з них пізнати себе, самовизначитися і по можливості самореалізуватися, отримавши можливість розкрити свої здібності.
          У світлі нових вимог до викладання іноземної мови, наше головне завдання – збагачення «мовного портфеля» учнів і забезпечення комунікативної компетентності в соціумі іноземної мови.
         На нашу думку професіоналізм і геніальність викладача полягає в його учнях, у їх успішності, якості знань та умінні застосувати ці знання, а також у тому, як вони підуть по життю, наскільки людяними, добрими, чуйними будуть їх думки та дії.
             Якщо вчитель поєднує у собі любов до справи
                     та учнів, він – досконалий вчитель.   Л.М.Толстой



Немає коментарів:

Дописати коментар