6 березня 2013 року в Запорізькій гімназії з поглибленим вивченням англійської мови №71 пройшов семінар для вчителів англійської мови "Strategy Training for English Language Teaching". Семінар був організований центром іноземних мов "Поліглот" за участю аташе з Бюро у справах освіти і культури Державного департаменту США Джерольда Френка.
Семінар був надзвичайно цікавий і проходив у приємній дружній атмосфері. На
семінарі висвітлювалися питання як допомогти учню визначити, яка саме методика
для вивчення іноземної мови йому підходить.
Відповідно до видів
мовної діяльності Джерольд Френк виділив такі види „особистісних” стратегій:
2. Стратегія аудіювання: сприйняття радіопередач, художніх фільмів,
театральних вистав, лекцій, аудіозаписів іноземною мовою.
3. Стратегії говоріння: спілкування з носіями мови при особистих контактах,
по телефону, в соціальних мережах та ін.
4. Стратегії писемного мовлення: написання ділових і особистих листів,
факсів, електронних повідомлень.
Широке
використання особистих стратегій свідчить про високий рівень внутрішньої
мотивації учнів, їх готовність використовувати набутті знання в практичній
діяльності.
Ми були не лише
слухачами, а й учнями. Учасники семінару були поділені на групи. Кожна група
складалась з 4 чоловік. Нам потрібно було обрати в групі лідера, секретаря
групи, журналіста і спікера. Ми обговорювали різноманітні проблемні питання,
потім спікер групи доповідав про роботу групи, а Джерольд узагальнював.
Спочатку ми
визначили які якості та риси характеру мають бути присутні нашому ідеальному учневі,
який вивчає іноземну мову. Виявилося, що він має бути таким:
- не боятися говорити і робити помилки у мовленні, адже основна мета мови це спілкування;
- оптимістичним;
- здібним;
- незалежним;
- вмотивованим;
- кмітливим;
- комунікативним;
- впевненим;
- творчим;
- амбіційним;
- з почуттям гумору
- толерантним
Мені
сподобалось як Джерольд сказав про ці якості «It’s easier to destroy this qualities than to create»( Ці якості легше зруйнувати в учневі, ніж виховати)
Також нам було
запропоновано визначити яким чином особисто ми вчимо і запам’ятовуємо нові
слова. Як виявилося, у кожного був свій особистий підхід до цього виду
роботи. Найбільш поширеними виявилися
такі:
- класифікація слів на частини мови;
- складання історії з новими словами;
- використання власного досвіду, історій з життя, що пов’язані з даними словами;
- багаторазова повторення вголос;
- мнемоніка;
- асоціація;
- візуалізація.
Також ми
пройшли тест, що складався з 50 питань, щоб визначити, які саме стратегії
найбільше підходять нам для вивчення іноземної мови.
Джерольд Френк
також наголосив, що на уроках ми маємо не тільки вчити учнів мови, а й
показувати їм, як саме вчитися, визначати ті способи, які найбільше підходять
тому чи іншому учневі. Це значно покращить рівень знань учнів і спонукатиме до
самостійної діяльності під час вивчення іноземної мови.
Корисне
посилання
Немає коментарів:
Дописати коментар